Become a Readings Member to make your shopping experience even easier. Sign in or sign up for free!

Become a Readings Member. Sign in or sign up for free!

Hello Readings Member! Go to the member centre to view your orders, change your details, or view your lists, or sign out.

Hello Readings Member! Go to the member centre or sign out.

95. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Fur Chirurgie, Munchen, 3. Bis 6. Mai 1978
Paperback

* Kongress Der Deutschen Gesellschaft Fur Chirurgie, Munchen, 3. Bis 6. Mai 1978

$138.99
Sign in or become a Readings Member to add this title to your wishlist.

This title is printed to order. This book may have been self-published. If so, we cannot guarantee the quality of the content. In the main most books will have gone through the editing process however some may not. We therefore suggest that you be aware of this before ordering this book. If in doubt check either the author or publisher’s details as we are unable to accept any returns unless they are faulty. Please contact us if you have any questions.

  1. Nach Magenresektion oder Vagotomie mit Pyloroplastik findet sich ein gesteigerter Reflux von Gallensauren und Lysolecithin in den Magen. 2. Die hoechsten Reflux-Werte bestehen beim retrocolischen B-II (short loop), etwa gleich grosse beim B-I (ohne wesentlichen Un- terschied in den einzelnen Anastomosen-Formen) und beim anteco- lischen B-II mit Braunscher Enterostomie. Auch hier sind die Re- flux-Werte noch etwa 6 - 10-fach so hoch wie im Normal-Magen. Deutlich weniger Reflux haben die Vagotomien auch mit Pyloro- plastik, die selektiv proximale Vagotomie hat keinen Reflux. 3. Isoperistaltische Jejunuminterponate reduzieren den Reflux in Abhangigkeit von der Lange des Interponats. Gleich wirkt eine Roux-en-Y-Gastrojejunostomie. 4. Nach Hemigastrektomie und Interposition von 25 cm isoperistal- tischem Jejunum zwischen Magen und Duodenum finden sich im Tier- experiment und beim Patienten normale Reflux-Werte im Resektions- Magen. Summary 1. After gastrectomy or vagotomy with pyloroplasty the reflux of bile acids and lysolecithin increased. 2. The highest values of reflux were observed in the retrocolic (short loop) B-II anastomosis. The different types of B-I an- trectomy and the antecolic B-II with Braun’s enterostomy have each the same reflux, which is significantly lower than the re- trocolic B II. Even these types of gastrectomy have 6 - 10-fold elevated reflux values compared to the controls. After vagotomy with pyloroplasty the reflux was reduced to two or three times normal. After selective proximal vagotomy without pyloroplasty no reflux was observed.
Read More
In Shop
Out of stock
Shipping & Delivery

$9.00 standard shipping within Australia
FREE standard shipping within Australia for orders over $100.00
Express & International shipping calculated at checkout

MORE INFO
Format
Paperback
Publisher
Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG
Country
Germany
Date
1 April 1978
Pages
319
ISBN
9783540086956

This title is printed to order. This book may have been self-published. If so, we cannot guarantee the quality of the content. In the main most books will have gone through the editing process however some may not. We therefore suggest that you be aware of this before ordering this book. If in doubt check either the author or publisher’s details as we are unable to accept any returns unless they are faulty. Please contact us if you have any questions.

  1. Nach Magenresektion oder Vagotomie mit Pyloroplastik findet sich ein gesteigerter Reflux von Gallensauren und Lysolecithin in den Magen. 2. Die hoechsten Reflux-Werte bestehen beim retrocolischen B-II (short loop), etwa gleich grosse beim B-I (ohne wesentlichen Un- terschied in den einzelnen Anastomosen-Formen) und beim anteco- lischen B-II mit Braunscher Enterostomie. Auch hier sind die Re- flux-Werte noch etwa 6 - 10-fach so hoch wie im Normal-Magen. Deutlich weniger Reflux haben die Vagotomien auch mit Pyloro- plastik, die selektiv proximale Vagotomie hat keinen Reflux. 3. Isoperistaltische Jejunuminterponate reduzieren den Reflux in Abhangigkeit von der Lange des Interponats. Gleich wirkt eine Roux-en-Y-Gastrojejunostomie. 4. Nach Hemigastrektomie und Interposition von 25 cm isoperistal- tischem Jejunum zwischen Magen und Duodenum finden sich im Tier- experiment und beim Patienten normale Reflux-Werte im Resektions- Magen. Summary 1. After gastrectomy or vagotomy with pyloroplasty the reflux of bile acids and lysolecithin increased. 2. The highest values of reflux were observed in the retrocolic (short loop) B-II anastomosis. The different types of B-I an- trectomy and the antecolic B-II with Braun’s enterostomy have each the same reflux, which is significantly lower than the re- trocolic B II. Even these types of gastrectomy have 6 - 10-fold elevated reflux values compared to the controls. After vagotomy with pyloroplasty the reflux was reduced to two or three times normal. After selective proximal vagotomy without pyloroplasty no reflux was observed.
Read More
Format
Paperback
Publisher
Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG
Country
Germany
Date
1 April 1978
Pages
319
ISBN
9783540086956